Dokładna archiwizacja nagromadzonych informacji od klientów odbywa się w firmie Ekoakta. Na początku wszystkie akta zakwalifikowane są do kategorii A lub B, a następnie dopasowane do określonej grupy rzeczowej. Archiwizacja danych prowadzona przez doświadczonych ekspertów rozpoczyna się od tego, że dokumenty po segregacji zamieszcza się w segregatorach, pudłach lub w teczkach.
Na ich wierzchniej stronie zamieszcza się nazwę firmy, instytucji, a także znaki akt. Potem udziela się zleceniodawcom informacji o tym, jak mogą skorzystać z akt. Jeżeli jakieś dokumenty są wybrakowane, to niszczy się je bezpiecznie, w zgodzie z normą DIN 66399. Pozostałej dokumentacji wyznacza się termin przechowania oraz pakuje się ją do pudełek archiwizacyjnych. Wszystko przebiega z zastosowaniem innowacyjnego oprogramowania, wobec czego nie ma mowy o błędach. Zadania archiwistów przystosowane są do oczekiwań zleceniodawców i tego, jak dużo mają akt.