Niektóre strategie pozwalające na efektywną reklamę to kojarzenie psychologiczno-uczuciowe klienta za pośrednictwem estetyki (obrazów, muzyki, ludzi), humoru, uczuć (miłość macierzyńska, zauroczenie), opinii (osób sławnych czy też znanych w korzystny sposób), pokazów (egzaminów, prób, dowodów). Przesłanie powinno wykorzystać właściwy moment, koniunkturę w czasie odniesienia. Konsument rozpoczyna zachowywać w pamięci przesłanie, kiedy jest ono ciągle powtarzane - na przykład za pomocą akcesoriów rodzaju reklamowe długopisy metalowe z nadrukiem.
W reklamie należy być szczerym, ponieważ oszustwo tworzy u kontrahentów frustrację. Wywołuje, iż czuje się on źle i prowadzi do uczuć depresyjnych, jakie są w stanie nawet doprowadzić do samobójstwa. W odniesieniu do tego istnieje wiele przypadków, trzeba, w takim razie być ostrożnym i uczciwym, co daje lepsze wyniki. Unikalna propozycja sprzedaży głosi, że każda reklama ma obowiązek dokonać praktycznej propozycji konsumentowi. Propozycja ma obowiązek wyróżniać się od konkurencji (dominacja konkurencyjna. Musi ona być na tyle interesująca, iż wpłynie na pełny rynek docelowy produktu.