Marketing pozwala na finansową niezależność mediów od państwa. Jednym z koronnych celów reklamy jest stworzenie popytu bądź zmodyfikowanie tendencji pokupu danego produktu czy usługi. Spostrzegając, że przy wprowadzaniu do obrotu produktu, fabrykant stara się zidentyfikować rynek dla każdego towaru, reklama jest sposobem komunikacji, poprzez który informacja o artykule jest przekazywana konsumentom (grupie docelowej). Reklama zwykle stara się osiągnąć tak zwaną USP, inaczej unique selling proposition (ponadprzeciętna propozycja sprzedaży) oraz oświadczenie jej klientowi.
To może przybrać formę jedynej przymiotniki artykułu bądź postrzeganej korzyści - a te masz możliwość opisać na długopisy sitodruk na okrągło. W obliczu dojrzewającej konkurencji na rynku, że względu na rosnącą liczbę zamienników, co raz bardziej tworzy się konstruowanie marki w reklamie. Bazuje ona na komunikowaniu cech, jakie dają pewną osobowość bądź też reputację fabrycznej marce. Świadczy to, iż wartość danej marki odróżnia ją od konkurencji, a jej głównym celem jest sprzedaż artykułów, by osiągnąć obszerne zyski.