Gadzety reklamowe

Istnieje wiele funkcji, jakie spełnia reklama. W nadrzędnym projekcie jest to przede wszystkim wiadomość na temat jakości i atrakcyjności sprzedawanego towaru. Jej funkcja jest nakłonienie jak największej ilości klientów do kupna danego produktu. Reklama ma okazję spełniać także funkcję edukacyjną. W tym celu przestrzega się np. młodziutkich kierowców, jacy prowadzą po alkoholu, jest to przestroga niejednokrotnie pokazana w dość dokuczliwy sposób . Wszystko wówczas wpływa na fantazję. Reklama także spełnia funkcję manipulacyjna, to właśnie dzięki jakiej używa się dosyć perswazyjnych sformułowań, które nakłaniają konsumenta na kupno wyznaczonego produktu. Konkursowa funkcja reklamy ukazuje ustaloną ofertę na zasadzie porównania jej z innymi. Często przy tym nie wymienia się danych produktów z innych firm, choć próby te również pozostały złamane. Reklama spełnia funkcję informacyjną. Na przykład zawiadamia o czymś ważnym, jakimś wydarzeniu, które niedługo ma nastąpić. Skupić ma to rzesze kontrahentów - zobacz Gildan. Wybitnie ciekawie zmontowane są reklamy, które poprzedzone są interesującymi zapowiedziami.